"Az, hogy bekapcsolod, és Működik, nem jelenti azt, hogy hibátlan!"®           "A Számítógép füsttel működik. Ha az kijön belőle, mindennek vége!"           "Az elmélet, és a gyakorlat között elméletileg nincsen különbség, gyakorlatilag van"           "hacker gondolkodás: ha pingre ugat a kutya, nem matatsz a zárral."

2009. augusztus 14., péntek

torrentezés - okosan

Gondoltam írok már egy kicsit a torrentezésről is, épen elég embert érdekel a téma.

Nos nekem a legjobban az uTorrent Kliens program ( Magyar uTorrent Portál de innen is - Klikk Ide! - letölthető.) vált be, azt használom, ha éppen valamire szükségem van.

Mivel éppen elég oldal foglalkozik azzal, hogy mit jelent, és hogyan kell használni, csak 1-2 érdekességre hívom fel a figyelmet, mintegy kiemelésképpen.

Sok Szolgáltató ugyan nem tilthatja / tilthatná a torrentezést, de korlátozza a havi adatforgalmat, illetve bizonyos - a torrentek által használt portokat, szolgáltatásokat szűrnek.
Ez ellen hatásos, ha a kliensebben az adatforgalom titkosítását állítod be! Ha nem tudják "értelmezni" az áthaladó adatot, kénytelenek tovább engedni, mert nem tudhatják, hogy mi az!
Tehát ez abban az esetben nem tudják megvalósítani a forgalom szűrését. Illetve én abban nem hiszek, hogy nem tudják, de olyan adatforgalmakat is kiszűrhetnek/lassíthatnak vele, aminek nagy/nagyobb visszhangja lesz! Ezt azért kevésbé valószínű, hogy megkockáztatják!

Néhány cikk ezekről a témákról bővebben:

Cikk 1
és ennek második oldala,
Cikk 2
Cikk 3
Cikk 4

Nos hogy megvilágítsam az álláspontomat ezzel kapcsolatban, az utolsó cikk egyik hozzászólását idézném szó szerint!!!

"Ugye az is rendben van ha a postás felbontja a leveled, elolvassa majd visszaragasztja, és ha nem tetszik neki a tartalom akkor késve kézbesíti...

Én ha a szolgáltatómmal kötök egy szerződést hogy havi X forintért X sávszélességet biztosít akkor neki az a dolga hogy azt a szolgáltatást nyújtsa amit kifizettem neki. Az meg pláne bicskanyitogató hogy mert hogy nagy forgalmat generál. Ha én kifizetek egy szolgáltatást X forintért akkor azt azért fizettem ki hogy cserébe a szolgáltató nyújtsa azt az infrastruktúrát amin keresztül biztosítani tudja a forgalmat amit ígért, és nem azért hogy minden hónapba kinyomtasson nekem egy számlát ami kifizethetek."

A hozzászólást "midnight coder" követte el.



Ebben minden számomra is fontos érv el is hangzott, nem is fűznék hozzá különvéleményt.

Szerk.: Két igen érdekes leírás (Már sokkal inkább hozzáértőknek szóló!) a szolgáltatók által használt forgalomszűrés/forgalomkorlátozásról:

Leírás 1
Leírás 2 - Mivel ez utóbbi Angol nyelvű, így a google fordító általi "nyers" fordított változatát linkeltem be. ( Eredeti Angol nyelvű ITT! - Google Fordító ITT! )

Ennyi egyenlőre elég is lesz, talán a későbbiekben még foglalkozom a témával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése