"Az, hogy bekapcsolod, és Működik, nem jelenti azt, hogy hibátlan!"®           "A Számítógép füsttel működik. Ha az kijön belőle, mindennek vége!"           "Az elmélet, és a gyakorlat között elméletileg nincsen különbség, gyakorlatilag van"           "hacker gondolkodás: ha pingre ugat a kutya, nem matatsz a zárral."

2009. április 28., kedd

Linux Buhera...


Hi!

Nos túljutottam rengeteg buktatón, és pár rendszerújratelepítésen is. De van eredmény! Kifeküdt mindkét DVD olvasó telepítések közben, tehát a rendszeremnek az alapvető baja nem a Linux volt, hanem hogy sok hibás beolvasás történt. :/

Kicseréltem a meghajtót, és újra raktam a rendszeremet. Mindjárt más!!!
Semmi hiba nem jelentkezik, bár még mindent nem sikerül megoldanom, amit szeretnék. (De ez valószínűleg megint csak rajtam múlik.)
Végre nem a Gnome felületen kell tolnom, hanem a KDE-t tudtam birtokba venni. Ugyanis azt kategóriákkal jobban szeretem. :D
Amint lesz időm, és türelmem, persze teljesen átalakítom az egész kinézetét, megvan a pontos elképzelésem arról is, hogy milyen legyen! :D
Sajnos egyenlőre az túl sok idő.

Amint vártam is, a sokoldalúsága, és a felhasználó igényeihez való igazíthatósága fantasztikus. Rengeteg lehetőség, és tartalék van benne, egyszerűen mire csak a telepített dolgokon átrágom magamat, az is rengeteg idő lesz. Még elsőnek ezekkel kell töltsem az időt, hogy kitapasztalom, mit hol találok meg, és mit mivel lehet megvalósítani. A beállítások száma elképesztő. Annyi mindent lehet beállítani, és testre szabni, hogy már - már sok is.

Még van pár dolog, amin javítanom kell, de remélhetőleg mivel hiba nélkül telepítettem a jelenlegi rendszert, így ez már nem fog problémákba ütközni.
Amik hátra vannak, és az előző telepítések után nem tudtam megvalósítani őket:

- Firefox új verziója. (Ezzel a régebbi verzióval nem mennek egyes Pluginek, amik nekem fontosak!
- Java nem fut rendesen,
- Flash nem fut rendesen, és amikor megjelenik, hogy bővítmény szükséges, hiába futtatom le a telepítőjét. Semmit nem tud vele kezdeni. Elvileg felteszi, de a Firefox nem használja, ugyanúgy panaszkodik a hiányára.
- A Gaim-nál van Smile kezelési problémám, de remélhetőleg majd azt is megoldom. :D Bár még gőzöm sincsen hogyan importálom át, amiket a WinXp alatt használtam, és az ismerőseim használják! :/

Az első 4-re valószínűleg az éjjel sort kerítek, mivel a Synaptic Csomagkezelővel ezek gond nélkül menni fognak.


Amit szintén a Pozitív oldalra kell írjak, az az, hogy a rendszermeghajtó formázása után, és újratelepítés után mindent folytathattam onnan, ahol abbahagytam. Mivel a felhasználói adatokat, és beállításokat a Linux a /home/"felhasználónév" könyvtárba teszi, és mivel ez egy külön csatolt partíció, amit nem engedtem formázni, hanem változtatás nélkül csatoltattam ugyanoda, (/home) és mivel a felhasználónévnek ugyanazt a nevet adtam meg, így beimportált mindent! (Persze a telepítésnél kért jelszót, ott is ugyanazt adtam meg, bár nem tudom, ennek van-e jelentősége.)

Még az elmentett futó alkalmazásaimat is folytatta, a megnyitott ablakokat is megnyitotta!!!

Nos ha a Windowsra mondják, hogy felhasználóbarát, akkor erre mit lehet mondani???

Ehhez képest az csak egy Játékoprendszer!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése